NIEUW ZEELAND : DEEL 3 (ZUIDEN) - Reisverslag uit Muriwai Beach, Nieuw Zeeland van Sara Opstal - WaarBenJij.nu NIEUW ZEELAND : DEEL 3 (ZUIDEN) - Reisverslag uit Muriwai Beach, Nieuw Zeeland van Sara Opstal - WaarBenJij.nu

NIEUW ZEELAND : DEEL 3 (ZUIDEN)

Blijf op de hoogte en volg Sara

24 April 2015 | Nieuw Zeeland, Muriwai Beach

NIEUW ZEELAND: DEEL 3 (ZUIDEN)
Goed, eerst even een verduidelijking, waarom zo'n saaie titels voor NZ?
--> omdat ze daar zelf niet goed zijn in het verzinnen van namen!
In de oorspronkelijke taal hebben de 2 eilanden wél een echte naam, maar de kiwi's noemen ze gewoon Noord en Zuid Eiland! Vandaar dus!

De foto's die ik bij mijn blog zet, zijn ook enkel de foto's die ik met mijn telefoon maak. Vanaf het moment dat ik thuis ben, komen de ECHTE plaatjes natuurlijk! Hou u al maar vast!

DUS, waar was ik... Ergens eind februari!
Golden bay, seal pups... Ik ga proberen een beetje een opsomming te doen, want zoals iemand me ooit zei, is NZ meer een soort pretpark, je volgt een route en je kan OVERAL stoppen en iets cool, graaf, duur, mooi, vermoeiend, ongelooflijk zien/doen

DUS: Golden Bay: paardrijden in de bergen en op het strand, HOP HOP HOP, SAARTJE IN GALOP NAAR DE TOP :)

NELSON LAKES NATIONAL PARK: super mooi meer. Duits gezin ontmoet, met hen een wandeling gedaan rond het meer en watertaxi terug genomen. Het water daar komt van gletsjers en we moesten door een rivier --> jawel, IJSKOUD! Ni normaal!
Oh ja, de volgende ochtend zijn we in datzelfde meer gesprongen, OVERWINNING! :)
Na deze meren trokken we verder naar de westkust, tussenstop in MURCHISSON waar we snel even een rafttripje meepikten én een remedie tegen de verschrikkelijke sandflies ontdekten --> babyolie gemengd met DETTOL: goedkoop, effectief én gezond! Maar stinken!!!

Aan de westkust aangekomen leerden we op de camping Iris (NL) en Mirva (FIN) kennen. Of we geen stukje samen wilden reizen... Maar zij gingen al richting zuiden, terwijl wij nog een omweg wilden maken naar KARAMEA, de omweg meer dan waard zo bleek!
Onder andere een helse rit op een gravelroad die maar bleef duren (en maar 7 km was) moesten we even door een mooi bos wandelen om bij een natuurlijke arch te komen!
ONGELOOFLIJK! IMPOSANT!

Na deze omweg vonden we de 2 meisjes terug en zijn we wat in elkaars buurt gebleven.

HOKITIKA: greenstone, glowworms
PANCAKE ROCKS
MEGA GRAVE ZEEWEG EN ZONSONDERGANGEN
FRANS JOSEPH EN FOX GLACIERS: redelijk toeristisch, slecht weer en Mirva die al een tijdje ziek was. Iris wilde graag wat actie, dus ik zou met haar een wandeling doen naar de WELCOME FLAT HUT (deel van de COPLAND TRACK)
Wij de hut gaan boeken, maar volgens de rangers was het té gevaarlijk door het slechte weer, dus geboekt voor een dag later! Mirva was ietsje beter en wilde het niet missen, dus wij met drie op pad!
Jawel, ikke op nen tocht, 6,5 u wandelen met in de rugzak : slaapzak, extra kleren en eten voor twee dagen. Pad niet altijd duidelijk aanwezig, nodige klimmen over rotsen en stromen oversteken (al dan niet met brug!)
Aankomen aan een hut in de bergen met hot springs, om de volgende dag dezelfde route terug te wandelen!
Ja, mannekes, aanrader!!! ZOOOOO MOOOOI!
Ikke die zelfs de fiets zou nemen om naar de buren te gaan, ineens verslaafd aan hiken! Ik zou het zó opnieuw doen! En van niks last he! Super schoenen ze! Nog eens merci, mama!

Terug in de bewoonde wereld was nicky ons aan het opwachten met een heerlijke curry en Hollie, een meisje van Auckland die het zuideiland aan het bereizen was met haar hond.
Zij zou de volgende dagen ook in onze buurt blijven.

Via HAAST PASS (met wat wandelingen) naar
WANAKA (Rob Roy glacier wandeling --> veeeel mooier dan die twee bekende glaciers!) om een hoofdstuk af te sluiten in
QUEENSTOWN

Nicky en ik hadden beslist om onze wegen te laten scheiden en voor de laatste 25 dagen zou ik een klein autootje huren, tentje kopen en de rest van NZ op mezelf ontdekken!
Uiteraard na 1 goei feestje in Queenstown :)
De laatste 25 dagen zal ik dan als laatste NZ-deel houden!
:)
X

  • 24 April 2015 - 08:49

    Mama:

    En ik vond Sri Lanka al zo mooi !

    ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Muriwai Beach

Sara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 32047

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 03 Oktober 2014

De wijde wereld in! (of toch het oosten!)

06 Februari 2007 - 04 Mei 2007

Poku fu ala sma (Suriname)

Landen bezocht: