DOWN THE WESTCOAST - Reisverslag uit Perth, Australië van Sara Opstal - WaarBenJij.nu DOWN THE WESTCOAST - Reisverslag uit Perth, Australië van Sara Opstal - WaarBenJij.nu

DOWN THE WESTCOAST

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

14 December 2014 | Australië, Perth

DOWN THE WESTCOAST
Na Northern Territory op een 17-tal dagen te hebben doorkruist, begint nu het volgende hoofdstuk! 2 Duitse meisjes (opnieuw via gumtree, die website waar je alles vindt!) nemen me mee van Broome tot Perth!
Eerste lange rit van Broome naar Port Hedland en plots beslissen ze om iets van hun mp3-speler te beluisteren via de radio.... ABBA! Nu denk ik intussen het oeuvre van ABBA volledig te kennen, zelfs in t Spaans, Frans en Duits!
--> verduidelijking:
Tijdens de trip Cairns - Darwin ja Anne, het Franse meisje slechts 4 cd's in haar auto en geen radio-ontvangst of aux-kabel en u raadt het, ABBA- best of was haar topper! Ik kan u verzekeren, 4cds, das ni veel :) na 10 keer dezelfde cd volledig te hebben beluisterd zeiden we: misschien eens iets anders (om die dan ook voor enkele uren te laten zitten... we waren dan ook dagen aan het rijden!) en elke keer bij SOS hoor ik de Kim, de Jef, den Brent... SSOSSOSSOSSOS zingen, merci jeugdkoor! Heerlijke herinneringen! Misschien iets leuk voor vialta? ABBA :)
Heerlijk weerzien of horen dus nu! :)
En wat was ik blij toen ik van auto veranderde en de aux-kabel zag! En wat was mijn reisgezelschap blij met mijn mooie roze iPod en ik natuurlijk het meest! Heerlijk om de nummers te beluisteren en dan aan de mensen te denken die ik toch wel heeeeel graag heb en dan wel eens mis, maar dan denk ik aan mijn schriftje en ingrids wijze woorden! Ja: naar een zonsondergang kijken aan een felblauwe zee vanop de rug van een kameel, das leuker dan een GWP maken! :) merci Ingrid!
KARIJINI NATIONAL PARK (4-5 dec)
Eerste échte stop (uiteraard van te voren al moeten stoppen om te slapen, echt zot die afstanden hier!) maar de moeite! Ongelofelijk mooie omgeving hier in Australië!
De zonsondergangen
De kleuren
De onweders in de verte
De twisters (ja af en toe zie je dat hier passeren, klein/groot, op de weg, naast de weg...)
Dus karijini, echt de moeite! Stevig hiken! (Mét goei wandelschoenen --> dank u mama! Met een iets minder comfy rokje dan gedacht, dat hou ik voor de autoritten, perfect! --> dank u Anne! En met een makkelijke pull-out rugzak --> merci papa! :) ) Het hiken was zelfs bijna canyoning te noemen! Door rivieren, klimmen langs rotsen, nauwe canyons doorkruisen! (Ja Sandra, ik blijf vaak aan onze trip denken ook hier ze! Antilope canyon...) ik voelde me effe als de lion king... (Klein STRAF VERHAAL) ik was aan het klimmen langs de canyon en ik was aan het kijken waar ik mijn volgende stap kon zetten terwijl ik mijn grip stevig voelde verminderen en geen houvast zag... Pffff (mijn handen worden terug klam als ik het typ...) gelukkig op t laatste moment een voet kunnen zetten, toch 10 minuten stevig shaken nadien :) maar écht de moeite! WAUW! Oh ja! En 100 miljoen vliegen én 42 graden IN DE SCHADUW (en geen van beide is overdreven!)
I.S. (Als in inter scriptum? :) ) ik heb dezelfde kleine teen OPNIEUW gestoten! Nu terwijl ik door het water wandelde vlakbij een strand, dus ik kon er eigenlijk niet echt aan doen... Ik hoop dat de teen ooit nog terug KLEIN wordt :( (einde inter scriptum )
NINGALOO REEF EN 6 DECEMBER!
Korte tussenstop in een klein stadje (tom price) dat vooral uit werknemers bestaat van 1 bedrijf RIO TINTO. Na de hitte in karijini moesten we dringend ons water aanvullen (ja mama, ik ben voorzichtig én drink genoeg terwijl ik krokodillen zoek ;)). Enfin, we zochten een kraantje om ons water te vullen. Ik vroeg op deze sinterklaasavond aan een vriendelijk uitziende grijze man of het kraantje dat we zagen drinkbaar water gaf. Hij antwoordde dat het water ok was en vroeg of we al gegeten hadden. Dat het wel ok was, zei ik, we hadden eten om te koken. Maar hij wilde ons graag een voucher geven om te gaan eten in de mess (of hoe schrijf je dat?) MANNEKES!!!!! Een all-you-can-eat buffet met soep, verse groenten, vis, fruit, cake, ijs, fris water, sapjes,.... (Ja Sandra, LA all over; maar dan gratis :) ) DANK U SINTERKLAASJE!!!!
De volgende dag: op naar de kust!
Super hete rit! (Geen airco en de meisjes houden hun raam liever dicht--> doornatte ruggen en poepen en redelijk melkachtig geurtje in de auto :( )
Maar dus na ongeveer een volledige dag doodgaan van de hitte in de auto was daar de oceaan terug! Heerlijk weerzien! Auto parkeren en achter de rotsen vonden we een gezinnetje dat aan het vissen was! De kleuter Emma en ik waren onmiddellijk beste vrienden! Gemeenschappelijke interesse: DISNEY! (Ja Anne, ik heb gestoeft (tegen een kleuter

  • 14 December 2014 - 02:47

    Thijs:

    Tof om te lezen, Sara! Heb je al een idee hoe lang je in Australie blijft? Want toen we elkaar laatst zagen, qaren uw plannen nog vaag :-)

  • 14 December 2014 - 09:56

    Papa:

    Dag Sara,
    Ik zie dat je de tijd van je leven meemaakt. ABBA downunter moet ook een belevenis zijn.Liefst niet te veel creepy stories van canyons. Een GWP wat is dat ook alweer , BTW,jouw DD (duikdiploma) is aangekomen.

  • 25 December 2014 - 12:37

    Loes:

    Amai Van Opstal,
    wat een verhalen, zaaaaalig en van je foto's krijg je het instant warm, prachtig! We hopen er ooit ook eens te geraken. Maar kijk toch een beetje uit tussen die krokodillen, canyons, twisters,... we willen volgend schooljaar graag onze muziekjuf heel terug.
    Fijn om te horen dat je geniet van 'de bende van ellende' muziekmix en we zijn in volle verwachting dat je terug je plekje komt innemen in onze bende.
    Zeg, heb je nu al ontdekt of summerbay bestaat :-) en loopt het daar echt vol surfboys of is dat maar een mythe ;-). Trouwens, ik moest de groeten doen van mijne surfboy :-)
    Alley Noppie, enjoy this time of your life!

    PS: binnenkort komen de GWP'S (groepswerkplannen, papa Sara) er weer aan dus geniet deze periode maar extra van die felblauwe zee en stuur met je gedachten maar wat warmte en zon door naar ons he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 32048

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 03 Oktober 2014

De wijde wereld in! (of toch het oosten!)

06 Februari 2007 - 04 Mei 2007

Poku fu ala sma (Suriname)

Landen bezocht: