Sara, la bohème - Reisverslag uit Broome, Australië van Sara Opstal - WaarBenJij.nu Sara, la bohème - Reisverslag uit Broome, Australië van Sara Opstal - WaarBenJij.nu

Sara, la bohème

Blijf op de hoogte en volg Sara

03 December 2014 | Australië, Broome


Een maand onderweg seg... Wat gaat dat snel!! Nu eindelijk écht vertrokken!! Week padi open water training achter de rug. Ik was wel een beetje bang voor de oren, maar het ging BANGELIJK!!! (Toch bedankt voor alle tips ;) ) En dat grote-grens-rif, MANNEKES!!! Super veel gezien ( in het begin natuurlijk vooral gefocust op het duiken...)
•HAAI
•SCHILDPAD
• PAPPEGAAIVIS
•NEMO
•KORALEN
•LEUKE MENSEN
•VERVELENDE MENSEN
•MOOIE MENSEN
•LELIJKE MENSEN
:-)
Was echt een zalige tijd! Blij dat ik het eindelijk gedaan heb! Vanaf nu is 'The sea, the limit', dus duik-vrienden, hou u maar vast! :)
Maar goed, deze zalige week van leren, genieten, verwonderen, opmerken, genieten én drie dagen leven op een boot (bedankt TURISTIL) moest eindigen. Na een leuk feestje met de meeste mensen van de boot en dus een hele korte nacht ( Anne... :) ) stond het volgende avontuur letterlijk voor de deur.
Hoe kwam dat daar... : op het vliegtuig las ik een reportage in een tijdschrift over kakadu national park. De foto's waren 'amazing' zou Astrid bryan zeggen... Dus... Sara moest daar geraken. :) maar dat bleek niet zo simpel aangezien het regenseizoen ongeveer ging beginnen, wat inhoudt dat veel wegen sluiten en je niet veel van het park kan zien. Maaaaar... Sara wilde er toch naartoe... (De reisbureaus zeiden simpelweg: nee, je kan niet gaan, maar we kunnen je wel dit en dit laten doen :) nee bedankt! )
Toen hoorde ik van 'gumtree'. Een soort van online daten/e-bay. Je kan er alles zoeken en vragen, zo ook 'rideshares'. Na een beetje zoeken vond ik Anne, een Frans meisje die naar Darwin wilde rijden vanuit cairns en wilde wachten tot na mijn duikweek! Zo gezegd, zo gedaan, we vertrokken met ons tweetjes op de 'SAVANNAH WAY' --> check it out! Met een gewone station-car! (Normaal raden ze 4x4 aan voor die route... Omdat je bijvoorbeeld rivieren moet doorkruisen die als het regent pakt twee meter diep kunnen zijn ;) (ohja en vol krokodillen zitten! :) )
Enfin, was wel echt de moeite! Dé outback! Km'ers niks, stenen, afgebrande stukken 'Bush', droge kreken (gelukkig was het nog niet beginnen regenen!), dode kangoeroes, levende kangoeroes, idem voor de koeien, wilde paarden, road trains (=mega camions -> 53 m!!) en dan een dorpje met 250 mensen! :)
1e nacht op de roadtrip (na twee weken hostels... Ok, 1 week in een tent met ventilator en houten bed :) ) niet zoals in Amerika ze Sandra, (stoppen bij een motel, douchen, airco, zacht bed...) nee... Aan de rand van een rivier vol krokodillen, in een veld vol nieuwsgierige kangoeroes, juist wij twee, Anne in haar auto en voor mij een tentje met een kussen en een slaapzak om óp te slapen! Veel te warm om nog maar te denken aan onder iets te liggen... En insecten!!!! Dus inderdaad, jullie lezen het goed, geen wc's, geen stromend water, geen tafels, geen onderdak, gewoon een leeg veld! Ja lieve bende van ellende, dankzij jullie heb ik die eerste nacht toch wat geslapen! iPod in de oren en de geluiden van de nacht proberen te negeren, want de nacht heeft veel geluiden! (De wc-verhalen, die zijn voor de privé gesprekken ;) )
Enfin, sindsdien ben ik dus aan het leven als een bohémien :) ik weet dat ik vaak zeg dat ik altijd low-budget reis (of toch probeer), maar amai! Dit is pas low-budget! Slapen langs de kant van de weg (nooit betalen, ook niet als het eigenlijk zou moeten) eten voor soms $1 per dag ofzo en de benzine delen (alle de kosten!) CRAZY!!
Na twee dagen met Anne kwamen we een trio tegen die zij al van te voren was tegengekomen: joannie (Fr.) Alex en Simon (dui). Zij ging met hen kakadu bezoeken omdat je daar 4x4 voor nodig hebt en dat hadden zij! Gelukkig hadden ze voor mij ook een plekje, dus de volgende tien dagen waren geregeld (kakadu-Darwin-litchfield-katherine).
Dan was ik eindelijk in kakadu en jawel.... Het viel een beetje tegen :(, was ook gewoon veeeeeeeeeeel te warm! We hebben bijna een hele dag in het zwembad gelegen aan het restaurant in het midden van het park (dat groter is dan België trouwens!) we hadden ook pech dat we de mooiste dingen waren voorbij gereden en dat we het niet zagen zitten om 200 km terug te rijden :) maar litchfield was dan weer wel ne meevaller! Én niet te vergeten de 'jumping crocodile cruise' ! Ni normaal!! Een van de graafste dingen die ik ooit heb gezien! Da moet ik ook live vertellen! :)
In Darwin kwamen we Christian tegen (weer een Duitser! Volgens mij is Duitsland leeg!) en die wilde wel mee reizen tot in broome! Ik ben dan met hem wat sneller beginnen reizen tot in broome en nu ga ik verder met nieuwe meisjes, jawel, Duitse!!
Oh ja! STRAF VERHAAL!
In Darwin zag joannie iemand die ze kende van in Frankrijk, die nodigde ons uit op een feestje die avond. Ok, wij daarnaartoe... Aan de rand van een rivier/oceaan, vreemde sfeer, super heet... We hebben er wat gezeten, gepraat, gedronken, gedanst... De jongens wilden daar niet slapen, dus moesten we nog een eindje rijden s nachts naar een (gratis) camping (lees: leeg veld of open ruimte). Onderweg moest er iemand stoppen voor benzine, komt er een auto aan de pomp met twee mannen in (compleet van de wereld gezopen) en op de passagierszetel een vrouw die niet reageerde... Joannie is verpleegster, dus zij wilde checken of alles ok was met die vrouw... Die mannen vertelden vreemde dingen en waren bang dat we de politie zouden bellen (ik dacht enkel de ambulance te bellen) 1 van de mannen zat ook compleet onder de drugs... Enfin, die vrouw reageerde nauwelijks en uiteindelijk kwam er toch politie aan (de man die in het naftstation werkte had hen gebeld) de man aan het stuur had 2,5 promille!! Ze werden opgepakt, werden agressief.. Enfin, ik zal het live nog wel eens beter in geuren en kleuren vertellen, dan gaat het beter klinken! Nu moet ik stoppen, want het is zo heet in de tent dat het zweet bijna van mijn neus in het schriftje drupt (en ik wil het graag goed houden!)
Jaja, de saraval is niks vergeleken met de liters zweet die ik hier verlies! :)
Tot snel!!
Xxxx

  • 03 December 2014 - 07:21

    Fanny:

    Wauw Sara ... Over een roadtrip gesproken ...
    Je verhalen zijn boeiend om te lezen en het is duidelijk dat je ervan geniet ! Blijf dat zeker doen en k zou zeggen ... Vooruit met de geit ... Op naar het volgende spannend verhaal xxx


  • 03 December 2014 - 08:12

    Guy:

    als ik een handoekske moet komen brengen om uw zweet af te kuisen ....

  • 03 December 2014 - 10:26

    Mama:

    Lieve schat
    Zalig om te lezen dat je het zo goed stelt al gaat mijn moederhart soms fel tekeer als je over al die beesten vertelt hoor....en zo'n foto van een jumping crocodile......amaai!
    Geniet nog volop maar toch maar beetje voorzichtig zijn he zoeteke!
    Ik zal je verslag ook aan oma laten lezen....

    Dikke knuffel!

  • 03 December 2014 - 13:07

    Beletje:

    Hehej,

    Wauauauaw.. zalig om je reisverhaal te lezen. Ik beleef het bijna zelf.
    Geniet toch maar van de hitte ginder want hier is het bijna aan het sneeuwen en al enkele dagen geen zon te bespeuren. brr!!
    Veel plezier nog lieve meid!!

    xx

  • 03 December 2014 - 14:45

    Anneke:

    Hey meid!
    Heerlijk enthousiast, dan zijn we zeker dat ge het naar uw goesting hebt! Go go, meid!
    Krijg het zelf een beetje warm als ik uw verhaal lees, en dat doet deugd :) !
    Dikke kus x

  • 03 December 2014 - 18:54

    Veerle:

    Hey Sara,

    Amai, klinkt tof, wat een avontuur!
    Enjoy x

  • 04 December 2014 - 19:34

    Els Martens:

    Hey sara, Wat een spannende verhalen zeg. het is fijn om te horen dat alles goed gaat en dat je geniet van je avontuur. Dit zijn belevenissen die je nooit nog zal vergeten. Op naar het volgend avontuur en voorzichtig zijn he ! Groetjes, Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 32039

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 03 Oktober 2014

De wijde wereld in! (of toch het oosten!)

06 Februari 2007 - 04 Mei 2007

Poku fu ala sma (Suriname)

Landen bezocht: