ER LOOPT AL IETS OP ZIJN EINDE - Reisverslag uit Orere Point, Nieuw Zeeland van Sara Opstal - WaarBenJij.nu ER LOOPT AL IETS OP ZIJN EINDE - Reisverslag uit Orere Point, Nieuw Zeeland van Sara Opstal - WaarBenJij.nu

ER LOOPT AL IETS OP ZIJN EINDE

Blijf op de hoogte en volg Sara

28 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Orere Point

ER LOOPT AL IETS OP ZIJN EIND...
Goed, tijd om nog eens wat te schrijven voor ik zelf alles vergeet...
De roadtrip met de twee Duitse meisjes heb ik beëindigd in perth, ik ben nog een paar dagen met hen meegegaan naar het zuiden (de Margareth river region --> wijnkenners??) was een heerlijke regio! Je kon er overal stoppen om lokale specialiteiten te proeven bij de verschillend 'fabrieken'
--> WIJN, NOUGAT, FUDGE, NOTEN, KAAS, YOGHURT, WIJN, CHICOLADE, LIKEUR, WIJN, JAM, CHUTNEY, WIJN, OLIE... (Enfin ik ga stoppen :) of nee, had ik al gezegd dat je er WIJN kon proeven? )
Hét surfstrand gespot (mét surfers, alleen niet diegenen die ik in gedachten had :) )
We gingen dus naar het zuiden omdat 1 van de meisjes in een stadje daar als au pair had gewerkt een paar jaar geleden en de mensen graag een bezoekje bracht! Gezellig, we hebben ook wat tijd doorgebracht bij dat mini-gezinnetje, autopech gehad, wijn geproefd (of dat had ik al gezegd mss? :) )
Fremantle (net buiten perth) was ook heel aangenaam om te vertoeven! Als ik enkele mensen mee kon nemen, dan zou ik daar gerust kunnen wonen! Die enkele mensen zouden dan wel terrasjes met mij moeten willen doen (al dan niet naast ne speeltuin waar mogelijke kinderen kunnen gedropt worden) Voor we in perth aankwamen hebben we nog enkele mini-dorpjes bezocht. In 1 van die dorpjes bezochten we een soort leger des heils/kringwinkel (in de volksmond hier: OP(portunity) SHOP). Daar vond ik een boek diens titel me bekend in de oren klonk en aangezien mijn 'life of pi' al ten einde liep, besloot ik 'twilight' mee te nemen ($3, kunde ni voor sukkelen he papa :) ). Enfin, nadien IEDEREEN die ik tegenkwam kende de films of had de boeken gelezen en kende de namen van de hoofdpersonages, heb ik op een andere planeet geleefd?? Enfin, dat is dus een reeks, DJU, dan moet ik die dus ALLEMAAL lezen ;)
DUS (het is niet erg als je dat veel gebruikt Meintje! :) ) het was weer tijd om te plannen en te beslissen wat ik zou doen. (De twee meiskes gingen met een vlucht naar Darwin in het noorden terug om op een zeilboot te helpen, wat achteraf een nachtmerrie bleek... Maar meer details heb ik niet! ) In de bibliotheek van busselton heb ik dan een namiddag alles gepland én geregeld voor de volgende trip en om mijn didgeridoo naar huis te krijgen... Was een beetje een gedoe, maar het pakketje is veilig en wel aangekomen als kerstverrassing!
Volgende stop in australie: vliegtuig naar Alice springs in het midden van het land op 19/12 om daarna een driedaagse te doen naar ULURU-KATA TJUTA en KIKGS CANYON.
Heerlijke tour! Leuke mensen, mooie natuur, goed gewandeld! (Sara natuurlijk altijd de langste wandeling, dat ik zeker ALLES gezien had!) --> dat heeft dus ne naam he! Leerde ik daar van twee vriendinnekes die ik daar had gemaakt! FOMO, zelfde familie als YOLO (nog nooit van FOMO gehoord.. Op welke planeet zát ik toch???? Als er nog mensen effe weg waren: FOMO = Fear Of Missing Out --> nagel op de kop ofwa!!!
Aangekomen in Alice springs (voor de tour) was ik al goed gevorderd in wat dus het 1E DEEL(!) van twilight was. Ik deed een wandeling door het stadje en liep voorbij een thrift shop (idem
OPSHOP) en JAWEL! Daar stond ook de hele reeks te blinken! Dus boek 2 werd voor €2 de mijne! (Tijdens de tour --> veel in de bus zitten, het eerste boek uitgelezen, JIHAA!! --> sorry als ik nu in aanzien daal, maar ik geniet van het verhaal!)
Na de tour in het red centre van australie, wat trouwens een blij weerzien met de outback was, was het tijd om de bussen eens te testen! (Het was ook rond kerst én Alice springs is midden in de outback, lees: kilometers niks, euhm 1000! Dus de goedkoopste manier om daar weg te geraken was met de bus!)
De bus dus... Naar adelaide, een goeie 20 uur rijden, heerlijk! Wat was ík blij met mijn boek! Aangekomen in adelaide besloot ik toch maar effe sociaal te doen en te praten met het meisje dat 20u achter mij zat. (We hebben de rest van de dag samen doorgebracht! :) ) dat was trouwens kerstavond, speciale kerst, doorbrengen op een bus vol aboriginals... Kerstdag rondgewandeld in adelaide, kerstlunch in het hostel en nadien effe naar het strand, beachvolleybal gespeeld, Chinees gegeten en spelletjes gespeeld, viel dus allemaal goed mee! Adelaide eigenlijk ook, ondanks dat niemand het echt aanraadde..
Maar goed, adelaide was heel kort, want de volgende dag werd ik opgepikt door 2 mannen van Bangladesh. Die namen me mee naar Melbourne via de great ocean road (ook weer opgepikt via gumtree!) ik had ze van te voren niet gezien, enkel gemaild, wel spannend dus! (Zeker omdat ik enkel wist dat hij suleyman heette :) )
Maar het waren heel vriendelijke, brave moslims die in perth werkten als ingenieurs en bij elke stop 100 foto's moesten nemen (van de omgeving, van hen apart, samen, met hoed, zonder hoed, met bril...) dus op het einde moesten we redelijk snel zijn :)
De eerste avond zijn we Indisch gaan eten! Coconut-naan Anne, de max!!! En een lassi! :) Nepal all over again!
Wel grappig hoe verschillend culturen kunnen zijn! Verrassende gesprekken gevoerd over gewoontes en geloof. Die mannen bidden, drinken niet, gaan hun toekomstige vrouw misschien niet eens gekust hebben voor ze voor het altaar staan (of staan die niet voor een altaar?) als ze willen trouwen, laten ze dat aan hun ouders weten en dan trouwen ze wss een half jaar later als de ouders iemand geschikt hebben gevonden... Mama? Papa? :) en die mannen komen dan met mij in de auto terecht, haha! Maar het klikte!
Great ocean road trouwens echt prachtig!!!!
Dan Melbourne, opnieuw een grote stad, altijd even wennen voor mij! Oudjaar kwam dichterbij en ik had geen idee wat ik wilde doen. Wat haat ik die dagen toch soms! Je kan er gewoon niet omheen, want IEDEREEN is er mee bezig! Na lang wikken en wegen heb ik dan toch beslist om in Melbourne te blijven en de 1e heel vroeg verder te reizen (zodat ik geen hostel moest betalen, want die zijn dan ineens 3x duurder!) Uiteindelijk was ik al weer wat gewend aan de stad, mensen ontmoet die met me wilden optrekken, mensen van afgelopen maand teruggezien, met locals naar een cricketmatch geweest en nadien op café, de plaatselijke H&M bezocht--> hallo! Dat was een paleis! Én een mega wachtrij om binnen te geraken! De rij voor de kleedruimtes of de kassa, daar wil ik zelfs niet over beginnen! (ZIE FOTO)
Op oudejaarsdag was ik ABSOLUUT niet te genieten! Had net een super leuke avond gehad met leuke mensen die ik niet meer zou zien, was enkele mensen van het hostel effe meer dan beu én oudejaarsavond moest nog komen... Ik wilde of durfde zelfs niet aan het gezegde denken dat als je ergens super hard tegenop ziet, dat het dat leuk wordt, maar ja, het was zo! Heb me uiteindelijk super geamuseerd én aangesteld :) én de volgende ochtend met een heerlijke adem op het vliegtuig gestapt (heb het niet aan de mensen gevraag zoals in het contactkoor ze mama :) )
En dan kon de laatste rechte lijn naar het einde ( in australie) beginnen... Ik noem hem de TGV! Naar keuze:
Train Grande Vitesse
Train Goone Vitesse, maar hierover later meer ( ik weet het ik loop geweldig achter.., intussen al in nieuw Zeeland :) )
Doei doei!

  • 28 Januari 2015 - 07:18

    Fanny:

    Jouw verhalen lezen als een bestseller .... Ontspannend, grappig, ....ben altijd benieuwd naar het vervolg ;-) ...geniet van NZ en tot leesssssss x

  • 28 Januari 2015 - 10:08

    Mama:

    Dag meisje
    Altijd zo leuk om een verslag van jouw te lezen! Alleen de foto van de H&M die heb ik gemist denk ik.....
    Tot gauw!

  • 28 Januari 2015 - 12:00

    Greet Vervloet:

    Dag Sara,

    Ik lees dat je al veel gezien, gelezen en genoten hebt! Ook al veel vrienden gemaakt. Super! Doe zo voort en kom dan uitgerust en met een nieuwe start terug om er hier tegenaan te gaan. Beleef nog mooie momenten en geniet van moeder natuur want straks is ze totaal verwoest (door ons, mensen nota bene) (oei, ik ben in een pessimistische bui precies) Veel groetjes van ons allen

  • 28 Januari 2015 - 13:12

    Nele Leys:

    Ohhh Sara, heerlijk om weg te dromen bij je verhalen! 2 manden strijk, groepswerkplannen, was en plas en kuis staan hier te wachten, maar de verhalen kunnen niet wachten.

    Veel plezier!

    xxx

  • 28 Januari 2015 - 20:11

    Mama:

    Dju, toch spijt dat we je niet in NZ komen bezoeken, had ik nog eens een voorstelling van Les Miserables kunnen meepikken ;-) ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Orere Point

Sara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 32048

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 03 Oktober 2014

De wijde wereld in! (of toch het oosten!)

06 Februari 2007 - 04 Mei 2007

Poku fu ala sma (Suriname)

Landen bezocht: