Nieuw Zeeland: deel 1 - Reisverslag uit Orere Point, Nieuw Zeeland van Sara Opstal - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland: deel 1 - Reisverslag uit Orere Point, Nieuw Zeeland van Sara Opstal - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland: deel 1

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

16 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Orere Point

NIEUW ZEELAND : deel 1
20 januari
Vertrekken uit Australië waar alles intussen makkelijk ging en vertrekken naar het onbekende, redelijk spannend!
Aangekomen in Auckland rond middernacht in het hostel dat ik had geboekt, openen de deuren van de lift op de verdieping van de receptie, wie wil net in die lift stappen? Christian, de Duitser waarmee ik in Australië van Darwin tot Broome mee had gereisd! Da geloofde ni he! De start viel dus al reuze mee :)! De volgende dag had ik een afspraak met iemand die in Auckland woont en voor het weekend naar coromandel wilde (via gumtree geregeld toen ik nog ik Australië was) en de dag erna werd ik rondgeleid door Aaron doe ik op de duiktrip in Cairns had leren kennen en had ik al wat 'vrienden' gemaakt in het hostel! Was er in Auckland ook net het 'Busker festival' SUPER! De beste straatartiesten die daar hun ding deden, echt iets voor mij! Na die paar dagen Auckland (waar ze 'haute-ice cream' verkopen --> je MOET eerst alles proeven, dan kies je een smaak en maken ze er een heus kunstwerk van: zie foto) vertrok ik dus met Mike naar COROMANDEL, een prachtig schiereiland vlakbij Auckland. We vertrokken vrijdagavond 11u, dat vond ik al een beetje raar, maar goed :) We kwamen aan bij HOT WATER BEACH rond 2u 's nachts. Ik dacht: ok, we nemen een kijkje en gaan dan ergens slapen, maar dat was niet het plan blijkbaar.... We wandelden langs een kreek op het strand vol alen (dat zijn toch die vissen van Ursula he Anne?) en kwamen uiteindelijk bij rotsen waar je een put moest graven zodat je een warmwaterbad creëerde (als het laagtij was, daarom dus 2u 's nachts) dus, zo gezegd, zo gedaan! Een heerlijk bad op het strand onder de sterren, wachten tot de zon en het tij opkwam! Ja, ik moet zeggen, dat vergeet ik waarschijnlijk nooit meer! (Straf verhaal voor in t echt als je ernaar vraagt :) ) De volgende dag vooral geslapen, gezond, gezwommen, gekajakt en cathedral cove bezocht: SUPER MOOI!! Die nacht het tentje op het strand gezet en 's morgens de massa gezien op hot water beach! Dáárom gingen wij dus 's nachts, dan ben je bijna alleen! De volgende dag zette Mike mij af aan de ferry naar whitianga, waar Katrien, Phil en poppy mij kwamen ophalen. Via Ingrid, TOPcollega/bendelid/vriendin heb ik deze mensen leren kennen, nog eens nen DIKKE merci Ingrid! 3 nachten in een privé huisje op een prachtig domein doorgebracht, mooie stranden gezien, lekker gegeten, prima verzorgd door heerlijke mensen! Maar na drie nachten moest ik weer een ferry nemen, terug naar Auckland (ja het is echt nieuw ZEEland :) ), want ik had via Facebook, speciale pagina's voor backpackers ik nieuw Zeeland, 2 meisjes gevonden waarmee ik het noorden van het noordeiland zou doen! De ferry van coromandel naar Auckland was prachtig! Ik voelde me al helemaal lord of the rings! :) De volgende trip dus: Nora en Lisa, 2 jonge Duitse meisjes die low budget reisden en niet echt een plan hadden :) In Australië had elke auto waar ik instapte om een stukje mee te reizen alles: kookgerief, tenten, slaapzak, matjes,... Deze keer niet :) Dus de eerste nacht sliep ik op een plastic zwembadmatrasje in mijn linnen slaapzakliner en had ik het KOUD! De volgende dag toch maar matje en slaapzak gekocht! Wat hebben we allemaal gedaan en gezien... Geslapen op de oprit van een mega graaf huis op de top van een berg, gesnorkeld bij goat island, geslapen in een baai naast een Duits gezinnetje met prachtig uitzicht, gedoken bij Poor Knights island (beste duikspot in NZ naar 't schijnt) geslapen bij een meer waar we alleen waren, tot dat Duits gezin opdook! Gereden op 90 mile beach, gewandeld naar het noordelijkste punt (cape reigna), geslapen aan het strand waar opnieuw dat Duits gezin was, gezwommen in de zee, ge'sandboard' mét het Duitse gezin en 2 Franse dudes, wereldberoemd ijs gegeten (wereldberoemd om de grootte) geslapen op een camping waar een hoop kinderen kwamen vertellen dat ze op jacht gingen. Possums en ratten vangen. Plots zagen we een konijn en we riepen: kijk een konijn, vang het :) (als grapje) en 2 seconden later en kind half in shock, half trots: ik heb het! Oh my god! Met een steen gegooid, gewoon dat konijn half dood! (1 van de Franse dudes heeft het dan uit zijn lijden verlost... En de papa was trots... Vreemd!!!) vertrokken naar een surfstrand waar we het Duits gezin zouden ontmoeten, er niet geraakt en het Duits gezin dan vinden aan een benzinepomp, horen dat zij er ook niet geraakt waren! (Maf!) iemand muziekjes gegeven (hij had een typische fluit gekocht van de maori, lokale inwoners en wist niet wat noten waren enzo...)
Ik denk dat de lijst van die trip ongeveer rond is, maar het zou goed kunnen dat ik het één en ander vergeten ben!
Intussen had ik contact met nicky, die kende ik ook van de duiktrip in november. Zij kwam naar NZ en we konden samen een van kopen en rondreizen. Dat hebben we ook gedaan. Terug in Auckland en 2 dagen besteed om een van te vinden. Dat is gelukt! Dus hopla! We konden terug vertrekken! :)
De rest van dat verhaal probeer ik echt snel te posten, maar het lijkt wel of ik er niet aan kom :) (intussen is het laatste twilight boek wel uit, dat kan misschien wel helpen! :))
Doei doei!

  • 16 Maart 2015 - 09:33

    Annemie:

    ZALIG!
    Ik hoor u genieten! en ik geniet dus mee!

    XXX

  • 16 Maart 2015 - 17:47

    Mama:

    Zalig om te lezen! Ik ben blij dat het je zo goed gaat! Ik zal nog blijer zijn als ik je binnen drie weken zie.... ;-)

    xxx

  • 17 Maart 2015 - 18:44

    Nele:

    Oooohhhh Sara'tje... Ben blij nog eens iets te lezen van je xxx

  • 19 Maart 2015 - 17:28

    Ingrid Boons:

    Ja, ja en we zen wer jaloers! Heerlijk die verhalen!!!!! Grappig dat je al die mensen steeds weer tegenkomt. Heb je die Camper gekocht? Geniet ervan!!!! X

  • 21 Maart 2015 - 14:25

    Anne:

    Sidder aal ! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Orere Point

Sara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 32024

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 03 Oktober 2014

De wijde wereld in! (of toch het oosten!)

06 Februari 2007 - 04 Mei 2007

Poku fu ala sma (Suriname)

Landen bezocht: