TGV - Reisverslag uit Orere Point, Nieuw Zeeland van Sara Opstal - WaarBenJij.nu TGV - Reisverslag uit Orere Point, Nieuw Zeeland van Sara Opstal - WaarBenJij.nu

TGV

Door: Sara

Blijf op de hoogte en volg Sara

16 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Orere Point

TGV- Train Goone Vitesse
1 JANUARI
Ik weet dat ik ver achter sta met de verslagen, maar het komt er soms maar niet van te schrijven (wat een goei ding is zeker! :) )
Dus: 1 januari, tijd om aan iets nieuws te beginnen. Ik had in mijn hoofd dat ik nog graag frasier island en whitsunday islands wou doen (op aanraden van de zus!). In het hostel in Melbourne was een reisagent die reclame maakte met een $100 afslag op deze trips, dus ik ging eens luisteren! Maar... De reisagenten doen hier allemaal hetzelfde, ze nemen een kalender en beginnen te plannen...
"Nee, ik wil zo niet reizen"
-"tja, deze tijd van het jaar, je zal wel moeten en met de tijd die je nog hebt..."
Enfin, het was ne goeie verkoper, dus de laatste weken Australië waren volgeboekt --> TGV (grande Vitesse voorlopig!)
-oh ja! KLEIN TUSSENVERHAAL -
In het hostel was een boekenrek om boeken te ruilen, rara :) boek nummer 3 stond ertussen en werd de mijne :) (van twilight nvdr)
1 JANUARI
Na een zeer korte nacht, op het vliegtuig naar de whitsunday islands, ik moet zeggen, dat is het nieuwe jaar prima starten! Met een boot naar de haven waar mijn driedaagse zeiltrip zou starten. Super heet en lang wandelen met op dat moment een te zware rugzak... (Maar een héle goeie! Merci Anneke!!)
In het incheckkantoor vertelden ze dat er alcohol mee mocht, maar per persoon 'slechts' 4l wijn/30 blikken bier of iets anders/1 fles sterke drank (voor 2 avonden), ik wist niet goed wat te doen, dus 10 blikjes cider werden meegepakt. (Ik was ook nog aan het bekomen van oudjaar..) en dan, kwam ik bij de boot... Nog nooit zoveel drank bij elkaar gezien (op een trip, want ik heb natuurlijk in de Gelmel gewerkt)
Op de boot placeerde iedereen zich en begon te drinken, ok, effe wennen aan deze manier van reizen aan de oostkust... De eerste avond ben ik dan ook redelijk op tijd gaan slapen, ik kon me (nog) niet mengen in dit 'zootje' (en ik was nog te 'moe' van oudjaar)
De eilanden waren mooi, maar ik had meer verwacht denk ik, snorkelen was ok, maar veel koralen waren beschadigd (misschien door toeristen die te veel gedronken hadden of met een kater in zee sprongen?) --> ik heb zelfs iemand gezegd te stoppen met op het koraal te staan en aan te raken, haha, die verschoot nogal... Ik kon het niet laten, de groene in mij kwam boven (en misschien de leerkracht ook :) )
De tweede dag was ik al genoeg bekomen en begon ik mijn eerste stappen in de Goone train te wagen. (Goone = zakken met vloeistof die wijn zou moeten voorstellen, maar stiekem enkel afval van wijn is, zeer goedkoop en gegarandeerd black outs en/of mega katers oplevert!)
Mee in de Goone train is dan:
1) Goone drinken (gecombineerd met andere dranken = optioneel)
2) Meedoen met drankspelletjes (hoela hoela games was te moeilijk Meintje :) )
3) Liegen over je leeftijd? (Nee, dat kon ik uiteindelijk niet...)
4) Stoppen met nadenken
5) Afzien nadien
Uiteraard bleek nadien dat ik op dé party boat had gezeten (lees: te veel mensen (54) en een boot die stinkt naar alle dranken door elkaar die in de loop van de drie dagen op het tapijt gemorst worden, een 'spa' aan boord, een schuif af en een plaats om van de boot te springen (heb ik gedaan Anne, straf he! Wel maar 1 keer, echt niks voor mij :) )
Uiteindelijk was het best gezellig, heb ik leuke mensen ontmoet en me geamuseerd!
Na de zeiltrip onmiddellijk naar de volgende stop :(iets wat niet op mijn lijstje stond, maar volgens de verkoper een absolute must was.. ) TOWN OF 1770, daar hadden ze me in 'scooteroo' gepraat. Géén aanrader! Concept op zich was wel tof, met scooters rondrijden die eruit zagen als harleys, maar de crew werkte tegen hun zin, tour trok op niks en er werd geroepen tegen iedereen! Maar goed, lang hieraan denken kon niet, want de volgende dag startte 'castaway': 3 dagen op een eiland. Van te voren was ik mensen tegengekomen die dit al gedaan hadden en er geen goeie herinneringen aan hadden.. 1 gast wel --> das 3 dagen drinken! Ja lap! Ik keek er dus ni echt naar uit toen!
De start was ok! In een kleine cesna naar het eiland! De piloot was super vriendelijk en zorgde ervoor dat je de vlucht nooit zou vergeten!
Ons groepje bestond uit een Hollands koppel, Argentijns (weet ni meer zeker..) broer en zus, 2 Australische vrienden en ik! Aangekomen op het eiland begonnen de Australiërs gelijk met krabbenvallen klaar te maken en ze uit te zetten met kajaks en de rest van de drie dagen hebben de Hollanders en ik 'avontuurlijke' dingen gedaan met de Australische 'rambo's'. 's Avonds stond de Goone train uiteraard weer klaar!
Korte samenvatting van de trip:
GEVANGEN: haai, stingray, krabben (en alles gegeten), .... :)
GEDAAN: snorkel, kajak, motorboot, wandeling, zwemmen, gegeten, gedronken, spelletjes
Was dus uiteindelijk een super trip! Vond het zelfs moeilijk om weg te gaan, maar het moest, want de volgende dag moest ik in Rainbow Beach zijn om te starten aan 3 dagen met een 4x4 op het strand rijden van fraser island. 3 dagen met 8 mensen in een auto en met veel meer op een kampplaats, ik moet niet vermelden dat er 's avonds opnieuw veel drankspelletjes werden gespeeld ed. Maar fraser island écht wel de moeite! Mooier of graver of indrukwekkender voor mij dan withsundays!
Onze gids was wel een beetje raar. De eerste avond stelde hij voor om naar het strand te gaan voor een 'beachparty'. Hij kon voor de muziek zorgen met zijn auto... Omdat het avondeten uitliep en we dachten dat het te laat was voor hem (iemand was het hem gaan vragen, hij zat in het gidsenkamp, maar alles bleek redelijk onduidelijk...) waren we gewoon naar het strand gegaan mét ukulele :)
Op het strand was een auto met muziek, beetje vervelend want we waren met z'n allen aan het zingen (met het Hollands koppel van vorige trip, zelfde groep, andere auto) De volgende dag was de gids zeer duidelijk slecht gezind, geen grapjes meer, kort antwoorden... 's Middags ben ik dan té vrolijk met hem gaan babbelen en wat bleek, hij was de auto op het strand en was teleurgesteld dat niemand kwam... Toen ik vertelde wat wij gedaan hadden zei hij dat hij dat al wist, hij stond achter mij en wist welke nummers we hadden gezongen ZONDER IETS TE ZEGGEN! Hoe raar was da! Dus wij moesten 'zorgen' voor onze gids, dat hij zich goed voelde --> echt omgekeerde wereld (down under ;) )
Maar dus opnieuw: leuke trip! Volgende dag opnieuw de bus op (ik heb de uren niet geteld, zou er gek van worden! :) ) naar Byron Bay voor een surfkamp, drie dagen opnieuw. Het is me gelukt om op de drie dagen toch wel misschien 4 keer 1,5 seconde recht te staan op mijn surfplank, of board zoals wij surfers zeggen ;) Op het juiste moment een foto en het lijkt of je echt kan surfen :)
In onze groep was een man met zijn twee zonen en een Waals meisje, de meeste tijd met hen doorgebracht! We zijn ook twee keer uitgeweest, heel grappig! Om tien uur of iets ervoor kwam een té hevig ventje van het hostel naar de tuin waar iedereen al in de Goone train zat :) en begon te roepen waar we die avond gratis binnen mochten en hoeveel tijd we nog hadden om ons te bezatten. DAT IS DE OOSTKUST dames en heren, effe een knop omdraaien, véél geld opdoen en niet nadenken. Maar een leuke start van het nieuwe jaar én een leuk 'vakantie' einde van Australië!
De laatste dagen was ik in Sydney en 1 dag Blue Mountains (ook echt mooi!)
Ik denk dat Melbourne voorlopig wel mijn favoriete stad in Australië is. In Sydney ook een leuke tijd gehad! Super toffe meisjes leren kennen die ik nu al mis (we hebben zelfs def dames dope gezongen... Hey you dont be silly...) ! Maar ja, ik moest naar nieuw Zeeland! De reden van mijn trip, maar nu het zover was, wel zenuwachtig en raar om het vertrouwde Australië te verlaten! Australië is echt een graaf land! Zó raar dat mijn tijd daar al voorbij is! :(
NEXT ON SARATJE.WAARBENJIJ.NU
NEW ZEALAND PART ONE!
STAY TUNED
XXXX

  • 16 Februari 2015 - 20:24

    Nele:

    Waw Sara, nu niet te lang wachten hé... Kijk er zo naar uit om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken!!! Xxx

  • 19 Februari 2015 - 10:04

    Mie:

    grrr, door al die leuke verhalen lijkt het of je niet meer terug gaat komen :-(

    Nee hoor, leuk om te lezen dat je je amuseert. Echte "sara"verhalen lees ik hier! Geniet ervan x

  • 09 Maart 2015 - 13:05

    Annemie:

    Hé Sara! Nog eens tijd voor een nieuw verslagske hoor! :)
    Begin je wel te missen nu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Orere Point

Sara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 32012

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 03 Oktober 2014

De wijde wereld in! (of toch het oosten!)

06 Februari 2007 - 04 Mei 2007

Poku fu ala sma (Suriname)

Landen bezocht: