goed begonnen is half gewonnen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sara Opstal - WaarBenJij.nu goed begonnen is half gewonnen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sara Opstal - WaarBenJij.nu

goed begonnen is half gewonnen!

Blijf op de hoogte en volg Sara

08 November 2014 | Australië, Cairns

Goed! Hoe ga ik dit doen? Geen idee... Ik heb een schriftje gekregen van een heel leuke bende waarin ik mijn avonturen moet bijhouden... Dat probeer ik af en toe te doen, dus ik schrijf hier gewoon ongeveer over ;)

MANNEKES!!!
Ik ben vertrokken, het is er écht van gekomen! :)
Hoe leuk was die korte voorbereiding.
Hoe leuk was het te merken/voelen hoeveel mensen met je meeleven.
Hoe leuk was het al die super grave, handige en toepasselijke cadeautjes te krijgen!
Hoe leuk was het om uit alle hoeken liefde, sms'jes, knuffels, gelukwensen,... Te ontvangen!
Hoe leuk was het om af te sluiten met de dingen die ik het liefst doe:
-spelletjes spelen
-met het hele gezin samen zijn
-optreden met psi
-omringd worden door mensen die ik graag zie
-een zwaar feestje bouwen
Hoe leuk was het dat ik niet alleen moest vertrekken!
Hoe zwaar was het afscheid toch bij enkelen...
Hoe zwaar was het om 100000 uren onderweg te zijn! (Viel trouwens wel mee)
--> korte update over de vluchten (écht wel naar de andere kant van de wereld ze!!!
*AMS-DUBAI
guy(n) tonic, spelletjes en cadeautjes (tot op de vlucht ja! Ongelooflijk!!) KUBB nog niet op de vlucht gespeeld Michielsen, wel het tweede cadeautje opengedaan! Een van de spannendste momenten tot nog toe ;)
1 dikke trui mee op reis: op de eerste vlucht al nen Guy(n) tonic op gemorst! STERK!!!
*DUBAI-SINGAPORE-BRISBANE
films, dutjes én ananassap op m'n sokken! STERK!!!
*BRISBANE-CAIRNS
Op t gemak! :)
Maar goed! Nu zit ik hier!
En waar ben ik nu weer!?! --> onder ne palmboom in een hangmat met de boekjes die ik heb gekregen van de bende en m'n zusje (al veel aan gehad trouwens! En ga ik nog veel van genieten ze mannen! waarschijnlijk af en toe een traan, maar vooral een lach! ga ze toch niet te veel lezen als ik echt uitgeput ben! ;) Xxx) te wachten tot Toon van t werk komt en met mij de start hier mee maakt!
Rond mij veel oppervlakkige gesprekken alvast! Ben benieuwd hoe lang ik die ga volhouden :)
Maar dus: nu zit ik hier! Hoe voelt ne mens zich? Totale jet-lag?? Ik weet het niet.. Ben waarschijnlijk compleet uitgeput, dus dan niet nostalgisch worden, maar een dutje doen! =lLES 1!
DUTJE--> START!!!
15 minuten later: dutje wil maar niet lukken! Als extra steuntje beslis ik een boek te lezen! (Merci sws, papa en Michiel!) 1e zin:
REIS VER
DRINK WIJN
DENK NA
LACH HARD
DUIK DIEP
KOM TERUG!
==) da geloofde toch ni he!!!!!

8/11: ongeveer 2 weken weg!
Prachtige stranden gezien, super weer gehad, heerlijke gin-tonic gedronken, ongelooflijke zonsondergangen gezien, meest bizarre mensen gespot, échte Australische wildlife tegengekomen (jawel: eerste kangoeroe is een feit. Ook krokodil en slang al in de natuurlijke habitat mogen bewonderen!), leuke momenten gehad, shit-momenten gehad, pijn gehad (teen bijna gebroken, door stom met slippers in het regenwoud te willen wandelen! Én alles pijn na deelname aan een gratis Fitness-Fun les... GOEIENDAG!!!! Wa was da !?!?! Pas op prachtige locatie! (Lagoon cairns) máár... Ze waren daar ALLEMAAL bezig over wie, wanneer, waar, welke hele of halve marathon ging lopen...
ALLEMAAL!!!!!!
Dus ja, ge kent mij, ni willen onderdoen! Ja lap! Nu, twee dagen later voel ik nog elke spier zitten en loop ik als een oud mensje! (Met de nodige oehs en ah's! Maar ben wel vroeg opgestaan om te gaan aquajoggen :) leuk he zussie!! --> in de zon! ) enfin, enige troost... Al die afgetrainde mannen en vrouwen puften ook een pak!
Verder heb ik hier vlakbij beachvolleybalvelden ontdekt, daar hoop ik snel eens te geraken! Ook duiken binnenkort en hopelijk iemand vinden om mee door de outback te reizen!
DUS alles dik ok!
Lieve mensen rond mij!
Mooi weer!
Prachtige natuur!
EN zeker beter dan gwp's maken :)
Maar af en toe mis ik jullie wel ze! Heerlijk om het thuisfront af en toe te horen!!!

Nu ga ik slapen! Een of andere Japanse is boven mij komen liggen en die is al duizend keer in en uit haar bed gekropen! Rare mannen die japannen!

Xxxxxxx

  • 08 November 2014 - 17:38

    Annemie:

    Zo zalig om je te lezen!
    You rock girl!!

    x

  • 10 November 2014 - 05:29

    Fanny:

    Mooi geschreven ...hopelijk ontmoet je boeiende mensen, ervaar je inspirerende dingen en zie je nog meer mooie dingen ... Enjoy !

  • 10 November 2014 - 06:56

    Mie:

    Potverdikke, zalig! Blijf nieuwsgierig naar het vervolg. En ik niet alleen! Axl van ons Leen is blijkbaar gefascineerd door jouw wereldreis! In zijn schattige hoofdje reis jij met een raket (!) echt "rond" de wereld...

  • 10 November 2014 - 08:03

    De Siggie:

    Omaaaaaaaaaai,
    Saratjewobistdu...
    Klinkt gewoon 'totaal'
    Keep on writing,
    Cos' we keep on reading!
    Dikke knussels from brussels,
    X

  • 10 November 2014 - 09:23

    Chris A:

    het is genieten om je verhalen te lezen, kijk al uit naar volgende post. Geniet ervan en Liefs vanonder den toren x Chris

  • 10 November 2014 - 14:16

    Cis:

    Duiken: zeker doen!! Maar één raad: wees voorzichtig bij het dalen: bij de minste pijn in je oren, even blijven hangen en opnieuw proberen, ZEKER als je met een groep zou gaan... en probeer onder water foto's te maken, of van jou te laten maken, altijd heel leuk achteraf. Veel plezier!! Cis

  • 10 November 2014 - 16:37

    Bolckie:

    Ah sara ben blij dat je de beslissing hebt gemaakt om te vertrekken, geniet er maar van want voor je het weet zit je gewoon terug in belgie. Ik lees u verhaal hier en ik merk dat de rode draad gin tonic is :-) hopelijk wordt het voor de rest ook nog tof:-) maar dat zal wel!

  • 10 November 2014 - 17:16

    Joke:

    Ik hoor het u helemaal vertellen!

  • 10 November 2014 - 17:29

    Boonske:

    Gisteren oep het terras van't zeezicht, met 2 frakken aan en onder de gloeilampen weliswaar, vroegen we ons nog af hoe het met jou was. Dus kei content om iets van je te lezen! En stopt er is mej met watermeloenen op exotische stranden te posten ;)) Soit, blij dat ge aan't genieten bent, oppassen met dat geduik en oerwoud teenslippers, zou ik zo zeggen. Have fun!!!! X

  • 10 November 2014 - 20:55

    Thijs M:

    Hey Sara, tof om te lezen dat alles goed gaat daar! En ik moet zeggen: je schrijft zoals je spreekt! :-) Geniet ervan!

  • 11 November 2014 - 00:03

    Anne = Zussie:

    Schrijven
    Lachen
    Drinken
    denken
    voelen
    tranen
    dromen
    leven
    genieten
    =
    reizen..

    (maar zeker blijven schrijven!!!!)

    mis je x

  • 11 November 2014 - 10:37

    Karolien:

    Amai Sara, leuk om te lezen!! En wij maar GWP'en maken... :p

    Doet da nog goed daar!!

    Xx Karolien

  • 11 November 2014 - 16:45

    Miet:

    Ik ben jaloers!!!!!!!!!!!!
    het ziet er echt uit als op de foto's die ge wel is op de tv ziet.
    Maar nogmaals ge hebt het verdient.
    Gy doet altijd alles voor het school nu moogt gij ook wel eens ff uit blazen.
    Het gaat u verder goed en laat af en toe nog is iets van u horen hé.
    Op school is het toch wel raar zo zonder u, ik mis de conflicten die wij soms hadden wel heel erg.
    Nog het beste en het ga je goed.
    gr Miet
    xxxxxxxxxxxxxxxx :-D

  • 11 November 2014 - 22:48

    Rob Van Hove:

    Amai,das al heel wa op korten tijd!Maar t'is een heel belevenis lees ik,en....sportief!Nog veel plezier en ervaring op alles wat je tegenkomt,en,rare japanners,misschien een uitdaging? Grtjs,Rob.

  • 19 November 2014 - 08:07

    Amber:

    met slippers in het regenwoud, goed bezig ;-). De start van je reis klinkt al geweldig, en er moet nog veel meer komen. Geniet ervan! Wij zitten hier mee te dromen... xxx R-A-F P.S Succes met de Jappen

  • 23 November 2014 - 09:23

    Vé:

    zalig!! ook hier zijn we jaloers. onze meiden luisteren hier geboeid mee en vinden de foto's geweldig!! vooral de foto's vn het gevaarlijke strand ;). ze willen al vertrekken met de centjes uit hun spaarpotje!!!
    nog veel plezier met je tochten op je slippers. ;) groetjes én we zijn benieuwd naar je volgende verhalen xxx

  • 29 November 2014 - 18:09

    Walter:

    Ik kijk uit naar je duikavonturen !( , ... je nonkel die ook al heel lang duik-aficionado is . )
    Let op voor de écht gevaarlijke dieren in de koraalzee ginder : super giftige (zelfs dodelijke) kwallen, inktvisjes en slakken, .... en wees flabbergasted bij het aanschouwen van écht imposante dieren : haaien, manta's,barracuda's,schildpadden en pelagische vissen ... Geniet er volop van (Nu het nog effe kan :-( )
    Tot schrijfs !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sara

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 704
Totaal aantal bezoekers 31980

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 03 Oktober 2014

De wijde wereld in! (of toch het oosten!)

06 Februari 2007 - 04 Mei 2007

Poku fu ala sma (Suriname)

Landen bezocht: